22 юни 2009

Целта оправдава морковите

В предната публикация („Антикризисни мерки по нашенски”) се разговорихме доста за морал и ето че днес една новина ми даде повод пак да разсъждавам на тази тема. Внучката на „Че” Гевара се снимала гола само по патрондаш, пълен с моркови. Стоп! Не бързайте да плюете. Освен че изглежда добре, снимката е направена и с много благородна цел: нова рекламна кампания на организацията ПЕТА, пропагандираща вегетарианския начин на живот. Дали това наистина допринася за опазването на околната среда е малко спорно, тъй като е твърде любопитно откъде ще си вземе човек пресни моркови през зимата, но това е една дълга тема, по която обещавам, че ще си говорим друг път. Приемаме, че е много полезно и се питам: оправдава ли тази цел средствата?

Самият Ернесто Гевара казва: „Революцията не е като ябълка, която пада от дървото, когато е зряла. Трябва да я накараш да падне.” Понякога трябва да се провокират хората. Трябва да им грабнеш вниманието с нещо в морето от реклами и послания. В края на деня обаче е редно човек да си зададе въпроса: „Какво постигнах и какво ми струваше?” Дали едно такова пародиране на образа на богоподобния в Латинска Америка „Че” е уместно?

Представете си, че пра-пра-пра внучката на Райна Княгиня се снима гола само увита с легендарното знаме, но вместо „Свобода или смърт”, на него пише „Моркови или смърт”.

А дали пък не сме прекалено чувствителни и закостенели?

Снимка: www.peta.org

1 коментар:

  1. Ами какво да ти кажа...... зависи от пра-внучката :)

    ОтговорИзтриване